מדריך לענייני הלב מאת יהודית מליק- שירן*

קצת על אהבה
כריכת הספר "קצת על אהבה" מאת יריב לב

ספרו של יריב לב, יחד עם ציוריו של יובל מרום, הפך ללהיט החדש של בני הנוער "קצת על אהבה", הוצאת בת אור

▪  ▪  ▪
אחת החוויות המדוברות בהפסקות של בני הנוער בחולון ובתל אביב, היא ספרם המשותף של המשורר יריב לב והאמן הבינלאומי יובל מרום. "ספר יפהפה שמדפדפים בדפיו בשיעורי היסטוריה משעממים", שמטמינים דפים מקופלים ומעתיקים אליהם כמה שורות מהגיגיו של יריב לב; "הספר הזה, להיט אצלנו", אמרה לי נערה מאוהבת שקיבלה פתק מחבר שלה באמצע שיעור תנ"ך. "על השולחן נמצאים ספר ביולוגיה וגם מחברת הדוחות וגם הספר הזה שאני לא יכולה להשאיר בתוך התיק, הוא איתי על השולחן כמו קמע".

"הלוואי ואצייר כמו יובל מרום, את יודעת כולם מנסים בהפסקות לחקות את סגנונו, לא ממש מצליחים. הציור שלו מאוד ייחודי. מה שכבש אותי בספר", מספר לי איתן, תלמיד מתיכון חדש. "היכולת הזאת להתחבר למילים פשוטות ולהמריא איתן למקומות שרק המחשבה יכולה לדמיין. אני אוהב את הספר הזה. העיצוב שלו מזכיר אולי את 'הנביא' של חליל ג'ובראן, אך שני הספרים שונים בסגנונם האישי והתוכני".

סיגל, תלמידה בחטיבה עליונה באורט חולון, כותבת לי: "קיבלתי את הספר הזה 'קצת על אהבה' כמתנת יום הולדת, מאוד התפעלתי מההזמנה למסע, מהכתיבה הזאת שמדברת אלי בגובה העיניים ומהחיבור הזה של הצייר יובל מרום. ציוריו בספר הזה יפהפיים. כל אחד שראה את הספר הזה אמר וואו, כמה רגש מתחבר אל הצבע. זה באמת ספר שמדבר אל כל אחד. חשבתי שהוא יעלה קרוב למאה שקל, את יודעת, בגלל ההשקעה הגדולה; המורה שלי לאמנות כשראתה את הציורים בספר, היא אמרה שאלה רישומים בדיו אדומה, אני למשל לא מבינה בזה, אך החברים שלי שלומדים במגמת אמנויות בבית הספר רק מהללים ומשבחים את הספר. אצלנו הוא להיט, גם לא יקר, מתאים לכל כיס ומתאים לכל אחד".

מסע מרגש של "הרומנטיקן" הלוקח את עיני הקוראים אל הנאת החוויה. אל מסעו מצטרף הצייר יובל מרום, ביחד הם נוגעים בהגיגיה של האהבה הבוראת עולמות יש מאין, הנוטעת פרחי חיוכים בלב, בעיניים ובנפש האדם.

יריב לב: משורר צעיר שכונה "הרומנטיקן" באתרי אינטרנט רבים. יובל מרום: צייר בינלאומי, המציג עכשיו תערוכה במצדה. זכה בפרסים על ציוריו.

ספר שהוא אלבום-מתנה לנפש היודעת להכיל את עוצמות הרגש בכל שלב בחיים. אלבום עם תובנות של עומק, חוכמת חיים נלמדת וניסיון עתיר ידע ומאור.

ה"יכולת להרגיש היא דבר נפלא". עדיין לא מצאת אהבה? פחדת פעם לאהוב? הרגשת שהאושר חומק מחייך? אם התשובה לאחת מהשאלות האלו היא כן, "קצת על אהבה", הוא ספר בשבילך. הגיגים קצרים דנים בנפתולי האהבה ובפיתוליו הרבים של האושר, משרטטים מדריך אישי שיעזור לך להסיר מחסומים בדרך לחיוך.

בדידות, תקווה, חלומות וזוגיות הם חוויות רגשיות הכרוכות זו בזו בתוך מציאות אנושית מורכבת. באמצעות תיאורים ציוריים, מצליח "הרומנטיקן" יריב לב להעביר מציאות זו לקורא ולגרום לו לחוות מחדש את כל אותם הרגשות שקמלו או נשכחו בחייו. זהו ספר חובה לכל אחד ואחת מאיתנו הרוצים להמשיך ולהרגיש בחייהם.

להשיג ב"סטימצקי", ב"צומת ספרים" וב"דורון ספרים". מחיר מומלץ לצרכן: 54 שקלים. הוצאת בת אור.*הרשימה פורסמה בחדשות מחלקה ראשונה https://www.news1.co.il/Archive/0014-D-53727-00.html?t=214403

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *