"כשנשים אוהבות" הינו ספר חשוב מעניין ומרתק

"כשנשים אוהבות" ספרו השני של הסופר  והמשורר שמואל יריב  חושף בפני הקוראים  מפגש בין שתי משפחות משתי קצוות של החברה הישראלית,  משפחה דתית ממפוני גוש קטיף שההתנתקות משולה עבורם לחורבן בית המקדש ומשפחה חילונית מירושלים שבני הזוג מצויים בהליך מתקדם של גירושין.

המפגש  המקרי של שתי המשפחות המפורקות פיזית נפשית ומנטלית, קורם עור וגידים לסיפורי אהבה  מרתקים בין כמה מבני שתי המשפחות  עם התמקדות באהבתן של הנשים, המפגש המעניין יוצר  את הקמתה של הקומונה של שתי המשפחות וחושף עלילה מרתקת שחשוב לציין שפרטיה נשענים על סיפור אמיתי.

20 יישובי גוש קטיף  שהיו חלק מנטיעת ישובים בארץ ישראל נעקרו  מביתם ובאחת נגוז חלומם. משפחת אלישיב  אחת מאותן משפחות, ההורים נעמה ואריאל ושלושת בניהם, שאול הבכור, יהונתן השני ובן הזקונים דוד, מנסים לשקם את חייהם בעיר ירושלים, כשבמרכז חייהם ניצבת הכמיהה להשתקמות בצל  ההתנתקות  הנוראית מביתם.

  האב אריאל מקבל משרת מורה באחד מבתי הספר הדתיים בירושלים ומפוטר לאחר  תקופה קצרה. האם נקלעת למשבר נפשי עמוק שמעיב על ההתנהלות של המשפחה ושלושת ילדיהם המתמודדים באופן עצמאי כל אחד בדרכו עם  קשיי החיים.

המשפחה הדתית אט אט את מרפה משמירה הדוקה של חיי הדת ובמפגש נדיר עם אסף פלד החילוני כדורגלן צמרת לשעבר הם מכירים את הצדדים השונים של החיים, שונה בתכלית ממה שהיה באווירת חייהם כמשפחה דתית.

להבדיל מההתנתקות המפגש בין משפחת אלישיב למשפחתו של אסף  שׂם דגש על הרצון להתחברות לעולם חדש שהם אינם בקיעים בהלכותיו. ההיכרות בין המשפחות בצל החברות של האב אריאל לאסף,  יוצרת קשר מיוחד המוביל אותם  לחיים משותפים ויצירת קומונה של שתי המשפחות, התנסות  שהצליחה לחבר בין  שני העולמות, הדתי והחילוני עם מיקוד על ההבדלים של נוהלי החיים.

העלילה חושפת את הקורא לסצנות של התנסות, התרחקות, התהדקות, התפקרות, התנזרות, התמסרות, התחקות, התרחקות עם דגש על יִצְרִיּוּת  והכל תוך כדי נגיעות בנפשם של גיבורי העלילה וההתמודדות האישית של כל אחד עם המצב החדש אותו הם חווים בחייהם.

הקורא נחשף להבדלים ופערים הקיימים בין שתי משפחות ישראליות שכל אחת חיה בעולמה, יחד עם זאת הן מצליחות ליצור התמזגות למרות ההבדלים הגדולים.

לכאורה נראה שמשפחת אלישיב משתקמת ומוצאת לעצמה חיים חדשים, אך  צל כבד מרחף מעל ראשם של אריאל והבנים מאחר והנפגעת העיקרית היא האם  נעמה,  אט אט היא מתרחקת מבעלה ולמעשה יוצרת בינה ובינו התנתקות קשה וחמורה מההתנתקות מגוש קטיף,  מצבה  מתדרדר ומחמיר ולא אחת היא קצת מבולבלת, מה הפלא, החלום שלה על א"י  השלמה התנפץ בגלל מנהיג (אריאל שרון) שהיה גדול הלוחמים להתיישבות בכל שטחי ישראל. לא אחת מבקשת נעמה מבנה הבכור שאול להילחם ולהשיב את כבודם הנרמס ושיעשה הכל  כדי לחזור אל גוש קטיף.

בספר ישנן סצנות מיניות מרתקות המגלות לנו את חשיבתם של בנים מהמגזר הדתי לנושא הסקס. בתוך העלילה שזורות  סצנות וסיטואציות מיניות עם משב ארוטי קל ועדין. החשיפה לסקס אולי עזרה לבנים להתגבר על מפח הנפש שהותיר בנפשם הניתוק מגוש קטיף  והרחיק אותם מהסבל שחוו  ומהחשיבה  כי סבלם של מגורשי גוש קטיף יזרז את בוא המשיח.

"כשנשים אוהבות" הינו ספר חשוב מעניין ומרתק, ויותר מכל הוא מסמך תיעודי לקרע וזעזוע שהתרחש במדינת ישראל בכל שנות קיומה.

ספר מומלץ ביותר וחייב שיהיה על מדף הספרים הנבחרים שלכם.

שמואל יריב, כשנשים אוהבות

הרשימה פורסמה באתר חדרים של יאיר בן חיים https://www.hadarim4u.com/——c267

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *