על אמונה, מיסטיקה ותורת הקוונטים מאת רחל אמיתיי

מה זה הסיפור הזה?

אשת הנחש, מה עולה בראשכם כשאתם קוראים את שם הספר?
אני הבטתי בעיני האישה בתמונה וקצת פחדתי. יהודית אמרה לי "רק לא לפחד", והיא הדגישה את זה כמה פעמים. זאת אומרת שיש לי ממה לפחד.
עוד לפני שקראתי את הספר הנחש הופיע בחצר הבית שלי.
צפע ארץ ישראלי הגיע לביקור בדיוק ביום בו החלטתי להתחיל לקרוא ..

כוחות מיסטיים

אז אות הפתיחה לספר הגיע ממקום בלתי צפוי, איזה מסר נשלח אלי?
אמא'לה צעקו כולם, ואני שאלתי את עצמי האם באמת בא לי לקרוא את הספר הזה?
ובכל זאת ולמרות הכל התחלתי….
ספרי מתח לא מומלץ להתחיל לקרוא בלילה, חשבתם על זה פעם?זהו רומן בלשי השזור בעולם המיסטיקה והמציאות. מין שילוב בלתי אפשרי שרוקם עור וגידים דף אחרי דף.
יהודית שילבה ידע רב בתחומים רבים והכניסה אותם לתוך סיפורי אהבה מורכבים של נליה ועידו, יאיר וניצן, פול ואורה.
לרגעים עלו בי כעס על עידו שעזב את נליה ונעלם מחייה והשאיר לה את מתנת החיים המבורכת, הערצתי את מיקי שהחליט לבנות איתה חיים משותפים, והשתכנעתי שהוא אכן אוהב אותה למרות הכל. נליה היא אישה מיוחדת, למדתי אותה לאט לאט.

כעסים, פחדים ואהבות

אורה היתה חידה בעיני, בכל זאת היא היתה בקומה חיים שלמים על כל המשתמע מכך. אבל יהודית עזרה לי להכיר אותה. לא החלטתי אם כעסתי עליה או סלחתי לה. בכל זאת אהבה זאת לא שאלה הגיונית, היא שאלת הלב, והיא הלכה אחריו כל הדרך.
ופול, הערצתי אותו? כעסתי עליו? לפעמים כך ולפעמים קצת אחרת. בכל זאת הוא היה על קו פריז ישראל שנים רבות. האם הוא האמין שהיא תתעורר בכלל?
ובכל זאת מה גרם לה להתעורר, האהבה של מי?
עידו ופול איזה עונש קיבלתם מאלוהים? איך אפשר להמשיך לחיות את החיים כשילדיכם משלמים את המחיר על כך?

בובות וודו, עולם המיסטיקה

לאורך כל הספר התפעלתי מכמות הידע בתחומים רבים שיהודית העבירה דרך העלילה. אני יודעת שהיא אשת אשכולות, מורה לספרות, בעלת תחנת רדיו, הוצאת ספרים, ויש עוד הרבה מה לספר על האישה המוכשרת הזאת, אבל כעת אתרכז בספרה. למדתי על עולם נסתר של כשפים ומיסטיקה שלדעתי רבים מתעלמים ממנו בגלל פחד ואמונות טפלות שונות. מין תחושה של שומר נפשו ירחק.

שאלתי את פי האישה

אם אגלה לכם את תוכנו של הסיפור, תפסידו את המתח ואת העלילה, אם אתן לכם טעימות תרצו לקרוא אותו. לכן החלטתי שהטוב ביותר יהיה שאשאל את יהודית – מה הסיפור שלך?

על אמונה ודת – האם את אישה מאמינה?

אני אישה מאמינה. גדלתי בבית מסורתי להורים ניצולי שואה. אבי שרד לבדו, משפחתו היתה גדולה והושמדה באושוויץ. הוא איבד את האמונה באלוהים, רק את פסח קיים כהלכתו. אמי שרדה עם משפחתה והיא שימרה וחיזקה את אמונתו של אבי בבורא עולם. ערכיה המסורתיים חלחלו בכולנו. יהודית גדלה בבית שאן עם חמשת אחיה, שניים מהם אומצו על ידיה הוריה.

מה הביא אותך לכתוב את הספר?

אני פעילה חברתית בקהילה בחולון, בבוקר מורה בחטיבת ביניים "קציר". במרכז לכתיבה יוצרת מתקיימות סדנאות טיפול הוליסטי לילדים בני נוער ומבוגרים. שם פגשתי בני נוער שברחו מהחגורה המצליפה של אבא שיכור ואמא חסרת אונים. הייתי כותבת פרק אחד ונחה, המציאות עלתה על כל דמיון.

האם ערכת תחקיר לפני כתיבת הספר?

אני מורה לספרות ותנ"ך, מגישה לבגרות בשני המקצועות האלו. יש לי ידע רב כמבקרת ספרותית. ערכתי תחקיר על תרבויות פאגניות, כישוף ווודו. למדתי להכיר את סאו פאולו מבלי שביקרתי בברזיל כלל. (אמרתי לכם שהיא משובחת…)
כמורה לתנ"ך נעזרתי בחומרים שלמדתי בעבר באוניברסיטת חיפה על תרבות פולקלוריסטית בארצות מסופוטמיה העתיקות. (אתם רואים כמה ידע יש לאישה הזאת?)
כתב חידה הוא שיר שהמצאתי וידעתי שהספר יעסוק במלחמת האור נגד החושך. קראתי המון על ממצאים ארכיאולוגיים שיכולים לזרות אור על הנושאים שעולים בכתיבה. הידע וההתנסות שלי כחובשת קרבית בצבא עזר לי מאד. (נו, אמרתי או לא אמרתי, אישה מיוחדת).
עצם היותי מטפלת בשילוב אומניות תרמה לי רבות בכתיבה.

מה הביא אותך לכתיבת הספר? משהו אישי?

סגרתי מעגל עם מישהו שמאד אהבתי פעם, והחיים זרמו לכיוונים שונים, (ידעתי, ידעתי, שיש שם משהו אישי), הגעגוע הוביל אותי להסתכל על החיים במבט אחר, בוגר, מנוסה וחכם. החיים הם בית ספר, כל הזמן לומדים, טועים, שוגים. אך אין כמו הלמידה שמחכימה ומאפשרת לנו התנסות כואבת (כל כך כואבת…), אך התנסות שמשאירה חותם וגעגוע של אהבה. (יש לך נפש רומנטית יהודית'לה).
הזיכרון הזה הוביל אותי לכתיבת הספר. כשסיימתי את הספר כתבתי שיר "אילו יכולתי לאוהבך" שיר הנושא בתוכנית הרדיו שלי היכל הלבבות השבורים, שירי אהבה עצובים בכל השפות ובכל הזמים ברדיו אפי-לוג.
ולסיום סיומת

לא היה לי ספק ולו לרגע אחד שספרה של יהודית יצא מליבה החם והאוהב, הגעגוע והאהבה הטהורה ברומן יצאו מליבה, אשת הנחש הוא בהחלט סיפור ששולח את מחשבותינו אל החיים. אהבות ואכזבות, חלומות ונבואות, רב הגלוי על הנסתר בספר כמו בחיים.
אם הפוסט יגיע למישהו שעוסק בקולנוע, אני ממליצה בחום גדול להפוך את הספר לסרט. אני כבר יצרתי אותו בראשי, אני בטוחה שכל אחד שיקרא את הספר ייצור את הסרט שלו.

 

פורסם בסלונט מאת רחל אמיתיי מדייקת מהבטן

http://saloona.co.il/alma2016/?p=780

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *